انعکاس لحظه ها

یادداشت های من

انعکاس لحظه ها

یادداشت های من

ارتقا سطح معیشت فرهنگیان

لیلی زارعی | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر
انعکاس لحظه ها - ارتقا سطح معیشت فرهنگیانانعکاس لحظه ها - ارتقا سطح معیشت فرهنگیان

ارتقا سطح معیشت فرهنگیان

* تلاش برای رسیدن به آموزش و پرورش کیفی 
 
فانی برنامه خود در زمینه هویت بخشیدن به محیط های آموزشی، ارتقاء نظام آموزشی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس را این گونه تشریح کرد و گفت : آمار دانش آموزان کشور حدود 12 میلیون و 300 هزار نفر است و این در حالی است که ما بعد از پیروزی انقلاب  سال هایی را پشت سر گذاشتیم که جمعیت دانش آموزان به 19 میلیون نفر هم رسیده بود و امروز جمعیت دانش آموزی کشور حدود دو سوم آمار اوج دانش آموزی است .
 
وی افزود :فضا و تجهیزات و امکانات آموزشی نسبت به اول انقلاب بیش از 5/1 برابر شده  و اگراین دو نکته را کنار هم بگذاریم به یک راهبرد در آموزش و پرورش می رسیم و آن راهبرد ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش امروز کشور است که ما باید از این فرصت استفاده  و آموزش و پرورش  را به سوی کیفیت سوق دهیم.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که در بودجه سال 93 دولت یازدهم  همکاری خوبی با آموزش وپرورش داشته است، افزود : در این بودجه یک ردیف اعتباری تحت عنوان کیفیت بخشی دیده ایم  و امیدواریم که در این ردیفی که برای ما پیش بینی شده، بتوانیم کیفیت آموزشی را  در مدارس ارتقاء بدهیم .

 
* مدرسه؛ محور اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت
 
 فانی در ادامه گفت : اعتقاد دارم که مدرسه محل اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت است و در این  دولت نیز این برنامه دنبال می شود.
 
 وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که باید مدیران مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند، گفت: این سیاست در ادامه سیاست تمرکز زدایی در آموزش و پرورش است .
 
 وی افزود : آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است که همه وزرای قبلی هم تلاش کردند که این تمرکز را کاهش دهند ، اما در تمرکز زدایی باید اختیارات بدهیم و آنها که در مدرسه هستند باید این اختیارات را بپذیرند و باور کنند.
 
 * کمک 25 هزار میلیارد تومانی خیرین به آموزش و پرورش
 
 وی در ادامه با اشاره به افزایش و تاسیس پژوهش سراهای دانش آموزی و تجهیز مدارس به وسایل آموزش مدرن گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری تشکل خیرین مدرسه ساز 25 هزار میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین برای آموزش و پرورش هزینه شده و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است.
 
 وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز تاکید نمود : ساخت مدرسه و کمک به آموزش و پرورش جهاد و با قیات الصالحات است .
 
 * تلاش برای ارتقاء سلامت و استفاده از امکانات دیگر دستگاهها
 
فانی در پاسخ به سئوالی دیگر در زمینه برنامه هایش برای ارتقاء سطح سلامت در میان دانش آموزان گفت : دوستان ما برنامه ریزی هایی در معاونت تربیت بدنی و سلامت دارند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم بحث استفاده از امکانات سایر وزارتخانه ها را دنبال می کنیم .
 
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر ورزش و جوانان گفت: درصددیم که از امکانات آن وزارتخانه برای دانش آموزان استفاده و متقابلا امکاناتی را که ما در آموزش و پرورش داریم در اختیار آن وزارتخانه قرار دهیم .
  توسعه عدالت آموزشی
 
 فانی در پاسخ به سئوال دیگری با موضوع  برقرای عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور تصریح کرد : در دوره ابتدایی بیش از 7/98 دهم درصد از کودکان لازم التعلیم تحت پوشش برنامه های آموزش و پرورش هستند.
 
 وی در ادامه به اختصاص مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار در دولت گذشته برای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای دور افتاده اشاره کرد و افزود : متاسفانه برخی تعصبات قومی و منطقه ای زمینه ساز محرومیت برخی دانش آموزان دختر از تحصیل هستند .
 
 وزیر آموزش وپرورش با اشاره به درخواست 40 میلیارد تومان اعتبار از دولت گفت : ان شاءا... تا چند روز آینده این اعتبار وصول و مشکلات درمانی و رفاهی فرهنگیان مرتفع خواهد گردید.
 
 وی همچنین در ادامه به موضوع شیر مدارس پرداخت  و یادآور شد که از تاریخ پانزدهم آذر شد شیر در استان های کشور توزیع خواهد شد.
 
 * پیگیری مشکل معیشت پس از درمان
 
 وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به سئوالی در زمینه مشکلات مسکن فرهنگیان نیز گفت : حل مشکل مسکن فرهنگیان کار ساده ای نیست ، اما برنامه هایی در این زمینه داریم که از اولویت های کاری آموزش و پرورش بعد از  موضوع درمان است .
 
 سئوال بعدی مجری برنامه در رابطه با بانک وبیمه فرهنگیان بود که فانی با اشاره به  تلاش های انجام شده برای تقویت بانک سرمایه در این رابطه گفت : ان شاء ا... روزی برسد که فرهنگیان اعلام کنند که این بانک ، بانک آنهاست.
 
 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با حل مشکل معیشت فرهنگیان نیز با تاکید بر موضوع پرهیز از رسانه ای شدن کارها گفت: هر تلاشی برای افزایش حقوق و ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان در مقابل خدمات آنان ناچیز است .
 
 * فضای آزاد نقد و نظر در آموزش و پرورش
 
  فانی در رابطه با تفاوت کیفیت آموزش در مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیز چنین گفت : من یقین دارم که با ارتقاءکیفیت مدیریت آموزشگاهی و افزایش اختیارات، مدارس دولتی نیز به کیفیت مدارس غیرانتفاعی خواهند رسید.
 
 وزیر آموزش و پرورش افق نگاه خود در این دستگاه را نیز چنین ترسیم نمود : که تلاش او اجرای کامل سند تحول بنیادین و رسیدن به آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی است .
 
  فانی با اشاره به 6 رکن آموزش و پرورش که عبارتند از معلم، مدیر، محتوا و برنامه، مقررات آموزشی، فضا و تجهیزات و بودجه گفت: این 6 رکن را آموزش و پرورش دنیا قبول کرده است و در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم نمودکه ضمن فراهم نمودن فضای آزاد برای طرح نقد و نظر معلم، زمینه را برای رشد دانش آموزانی پرسشگر و توانمند فراهم سازیم .



  • لیلی زارعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی